הצטרפו לאיגרת השבועית

"תיאטרון החדר הוא בשבילי ארגז הכלים לחיים" (עינת ויצמן, שחקנית ובמאית, בוגרת תיאטרון החדר)


שלום חברות וחברים,

שלושה נושאים על סדר היום שלי:

-------

1. הזנב היפה שלנו

"אב ובנו נעצרו ע"י המשטרה, על כי קצצו את הזנבות של כלביהם מטעמים של נוי. אזרחים נוספים נעצרו בחשד דומה, על בסיס החוק לאיסור התעללות בבעלי חיים". (קול ישראל, 26.12.2011, 17:04)

"פקחי משרד החקלאות הטילו לאחרונה קנסות מנהליים בסך 92 אלף שקלים על בעלי ומגדלי כלבים שחתכו את זנבות כלביהם לצורכי נוי. הטלת הקנסות התאפשרה עקב שינוי חקיקה מלפני כתשעה חודשים, שהתיר לפקחי משרד החקלאות להטיל קנסות בגין עשרות עבירות על חוק צער בעלי חיים, ללא צורך בהבאת העניין לבית משפט... בניסיון למגר את התופעה, אסר משרד החקלאות על הצגת כלבים שנולדו משנת 2010 ואילך ואוזניהם או זנבותיהם חתוכים, בתערוכות הכלבים בישראל" " (הארץ).

סוף סוף! להעמיד לדין את כל מקצצי הזנבות! לשפוט אותם בחומרה! "מטעמים של נוי"? מה זה "טעמים של נוי"?! מהו ה"נוי" הזה?! הרי זהו איבר דיבור שלנו. ראיתי כלבים אומללים מקוצצי זנב והם מתאמצים בכל כוחם לכשכש בגדם הזנב שנותר להם ואף כלב לא יכול להבין מה הם אומרים. נותרה להם רק הבעת הפנים המתאמצת בייאוש. וקיצוץ האוזניים? אנחנו מדברים גם באמצעות האוזניים שלנו. תארו לעצמכם שמישהו היה מחליט כי יש לקצץ את לשונם של בני אדם "מטעמים של נוי". נשמע מופרך, לא כן? אז למה לנו? במה פשענו? איזה מוח מעוות המציא את המעשה הנתעב הזה? המקצצים – לכלא!

-------

2. פינוק

יעקב אלג'ם כתב את הקטע הבא ונפשי יצאה אליו. פינוק הוא אחד משמות החיבה שלי ואם הייתי יכול, הייתי מפנק את כולכם תמורת פרוסה נאה של שטרודל, כמו זו הניתנת לקהל האורחים בהצגה "היטלר".

 

כְּשֶׁהּוא בּוֹחֵן  אוֹתי  כְּטַוָס  

לְיַד  צְלוֹחִית  מַחְמָד  רֵיקָה

וְנַפְשו  מַבִּיטָה  בִּי 

בְּטוֹן  צְמֵא  אַשְׁמָה –

בְּחֵפֶץ  יָד  אֲנִי  רָץ  מִיָד

לְמַלֵּא  לוֹ  מֵי-עֵדֵן  

וּבְעוֹד  הוּא  אָדִיש  בִּשְׁקִיקָה 

לוֹגֵם  אֶת   כְּנִיעָתִי  בִּ-"פֶטִיש"

" מִתּוֹך  הַבֶּרֶז"  אֲנִי  שׁוֹמֵעַ  אֶת

הַגְּבֶרֶת  שֶׁעַל  הַשְּׁפִיוּת :

"מִתּוֹך  הַבֶּרֶז – לֹא  צָרִיך  לְפַנֵּק  בַּעֲלוּת!"

 

(יעקב אלג'ם)

------- 

3. דני של היטלר

חובה לראות

שלום חברות וחברים,

(זוהי הודעה שתשוב ותופיע מטעמים מובנים, עד שאהיה שבע-רצון או לפחות שבע)

חובה עליכם לראות את ההצגה "היטלר" בחדר. יש לי כאן אינטרס אישי. בכל הצגה היטלר אוכל "דני" ואחרי ההצגה נותנים לי ללקק את הקופסה. ככל שיהיו יותר הצגות, ככה יהיו לי יותר קופסאות ללקק. סידרתי לכם גם הנחה ענקית. תתקשרו לחדר, טל': 03-5171818, ותגידו את הקוד: "רוצים לראות את ההצגה 'היטלר' בגלל ה'דני' של תיאודור" ותקבלו את ההנחה במקום (30 ש"ח במקום 60 ש"ח). ודרך אגב, יש גם כיבוד לאורחים, בדרך כלל זה שטרודל. ותשאירו לי מנה.

אנא, בואו!

שלכם באהבה
תיאודור, לברדור גדול רעב תמיד

לאיגרת השבועית של 2011 . 12 . 29