"בתיאטרון החדר יש משהו קסום. זה נובע מהסובלנות, הקבלה, האיכפתיות" (אבי גיבסון בר-אל, במאי ושחקן, מנהל אמנותי של תיאטרון הסמטה, בוגר תיאטרון החדר) |
היטלר
וגם קוואקר, בלונדי ואווה בראון "זהו מבצע של משחק נדיר, "חוויה נהדרת! אמיר אוריין מתגלה כפרפומר יוצא מן הכלל". "אמיר אוריין בהופעתו האינטנסיבית, עושה את הבלתי אפשרי. "תצוגת משחק מדהימה. אירוע שהוא בדיוק ברוח הזמן!" חוויה מדהימה! עבודת המשחק הטובה ביותר שראיתי בימי חיי! הצגה שמעוררת את הצחוק האמיתי והעמוק! מדהים! הייתי מהופנטת. ״היטלר״ - יצירה מלאה עוצמה! משחק וירטואוזי בהצגה חזקה, מטלטלת ומעוררת מחשבה! "היטלר" בחדר, הופך את הבטן! אמיר אוריין הוא שחקן וירטואוז בעל עוצמות יוצאות דופן (נטלי כהן וקסברג, מחזאית ומשוררת) בימוי: אמיר אוריין ואבי גיבסון בר-אל משחק: אמיר אוריין הצורר הגדול ביותר שקם ליהודים במאה העשרים במהלך ההצגה אנו נחשפים לתולדות חייו של הרודן, בדרמה התיאטרונית מקובל מאז ומעולם שאמירות לא נורמטיביות, מהפכניות, חתרניות ואופוזיציוניות, נמסרות, על פי ההגדרה המקראית, מפיהם של נביאי האמת, אבל גם מפיהם של שוטים, ליצני-מלך ולהבדיל גם רוצחים סדרתיים. כמובן שכל אחד מהם משתייך לקטגוריה אנושית אחרת, אבל ככלל, יוצאי הדופן הללו, מזמנים אותנו להתארח בעולמם, שהוא מבחינתנו פלנטה אחרת שבה אנו תיירים מזדמנים בתוך מרחב תודעתי שונה משלנו. אם ידענו עליו מקודם, הרי זה בדרך כלל רק במבט מן החוץ. במקרה של היטלר, אחת מהדמויות המתועבות בהיסטוריה האנושית, הטראומה ההיסטורית שגרם לאנושות בכלל וליהודים בפרט, עדיין חיה בנו. האם ניתן להקשיב לדבריה של הדמות שהיא ראשונה במעלה באחריותה לאותה טראומה? האם ניתן לנתח בכלים של תבונה אנושית את התופעה יוצאת הדופן הזאת בהיסטוריה האנושית? התשובה לכך אינה חד משמעית. ככל הנראה היא תלויה במקום, בזמן ובעין המתבונן באותו מקום וזמן. לא רק על היטלר באנו לספר אלא בעיקר על עצמנו בהתמודדות שלנו עם דמות זו. להזמנות, טל': 03-5171818. |