הצטרפו לאיגרת השבועית

תחום האירוע האמנותי הוא מקום פתוח לכל מה שהדמיון האנושי יכול להמציא. אם אכן כך הדבר, שחררו את התודעה ותתחילו לפנטז.


אמנים ואמניות, חברי פורום יקרים יקרים!

כאן ינון צפריר המנהל האמנותי והמייסד של קבוצת התיאטרון "אורתו-דה".

קבוצת התיאטרון "אורתו-דה" הינה מפעל חשוב ביותר לתיאטרון הרחוב בפרט ולתיאטרון בישראל בכלל, הקבוצה הוקמה ב1996, וייצגה את ישראל עם מופעיה השונים בעולם בלמעלה מעשרים מדינות ולמעלה מ-300 הצגות,

מאז הקמתה יצרה הקבוצה למעלה מחמישה עשר פרויקטים, וניהלה אמנותית פסטיבלים רבים.

בשנת 2009 אחרי שנים רבות של עבודה, אושרה הקבוצה על ידי המדור לתיאטרון בניהולו המסור של מיכה ינון, וזכתה למעמד של קבוצת תיאטרון הזכאית לתמיכה שוטפת (מצורף בזאת מכתב ההכרה) אלא שלרוע המזל החליף מר צח גרניט את מיכה ינון, ובהליך בריוני משהו החליט להפר הבטחה שלטונית ולא לכבד את החלטת קודמיו בתפקיד, מסיבות שאינן ברורות לי!

בשנתיים האחרונות אנו עומדים בפני וועדת הפרינג' אותה הקים צח גרניט ונבוכים אל מול טענותיה המגוחכות.

משמועה שהגיעה אלינו ורק כדי לתת דוגמה אחת מיני רבות: לפעילותינו היצירתית הרבה בישראל ובעולם, הן בשיתופי פעולה, הן בניהול פסטיבלים, הן בייסוד מגמות תיאטרון רחוב לשיטתנו, והן בשיתוף הפעולה עם תיאטרוני ילדים (שהם העתיד שלנו) את כל הפעילות הזו מכנה המדור לתיאטרון הפרינג שהומצא ומונה על ידי מר צח גרניט הנכבד: "פיזור".

זו אחת מהטענות הנוכחיות שלהם: שאנו "מפוזרים" ולכן הם לא מוכנים לתמוך בנו תמיכה שוטפת. לכנות את הקבוצה הישראלית הכי מצליחה בעולם היום "קבוצת תיאטרון מפוזרת" הרי זה מעורר גיחוך. אני רוצה להאמין שלא מעורבים כאן אינטרסים אישיים.

 

לאור המצב נותרו בידינו שתי אפשרויות. גם הן משעשעות ביותר:

1. לוותר ולסגור מפעל חשוב זה, ולהתקבל לעבודה באיזו שהיא וועדת תיאטרון .

2. לתבוע את מנהל התרבות כולל השנתיים האחרונות בהן היינו אמורים לקבל תמיכה, לדרוש ממנו לעמוד בהתחייבויותיו, ולחשוף את האינטרסים שלו בחלוקת התקציב לקבוצות התיאטרון בישראל, ולפנות ללשכת רואי החשבון כדי לבדוק אם התנהלות מינהל תרבות בתקופת צח גרניט הינה ראויה.

 

מאחר שקבוצת התיאטרון אורתו-דה מוזמנת עד 2013 להופעות בעולם לא נראה לי שניתן למנהל התרבות את הכבוד לסיים את פעילותה התרבותית החשובה של קבוצת "אורתו-דה".

 

יחד עם זאת מאחר שאם אין לחם אין תורה.

נשמח לקבל את תמיכתכם והמלצותיכם לעורך דין מבריק, שתרבותה ופרצופה של מדינת ישראל חשובים לו, ובא לו לצחוק עם קבוצת אורתו-דה כל הדרך אל בית משפט ובחזרה.

 

שלכם,

ינון צפריר

פטריוט תרבות ישראלית

אמן יוצר ומנהל קבוצת התיאטרון אורתו-דה
חבר ההנהלה האמנותית של תיאטרון החדר

לאיגרת השבועית של 2011 . 1 . 27