הצטרפו לאיגרת השבועית

היצירה היא התגלמות המשאלה לעולם טוב יותר. היא התגלמות התקווה. היא הדרך לעולם טוב יותר. היא הדרך לגאולה.



(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, הבוחנת את הערך התרפויטי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח" בעבודה עם יוצרים מופיעים. מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

2.ג. ביטוי עצמי ואותנטיות

...

מרואיינת 5, ג' מתייחסת לנושא הביטוי העצמי גם דרך תרגיל "החפץ" בשיטה:

"העובדה שהייתה לי במה לבטא את עצמי, את הרגשות שלי, דרך מונולוג, חימום, או סבב שכול אחד מספר על עצמו, או תרגיל החפץ שמדבר את עצמך. יש המון מקום לעבודה רגשית, במובן של ביטוי רגשי יצירתי או ביטוי של משהו דרך חוויה רגשית. אני חושבת שהיה לזה איזשהו אפקט, לפחות משחרר, של שחרור רגשות, קונפליקטים ותחושות לא נעימות."

 

אולסן (1993), בהתייחסה לכלי הטיפולי "תנועה אותנטית" טוענת שלעתים קרובות הסיבה לחולי או פציעה היא פער בין מה שאנו מבקשים מגופנו לבצע לבין מה שהגוף זקוק לו, וחלק מן ההחלמה של הגוף ונפש הינה עצם נתינת הרשות לגוף לבצע את אשר הוא רוצה באמת. היא מציינת שבתנועה האותנטית עולים דחפים תחושתיים, אוריינטציה מחודשת של המודע, חוויות שונות, תנועות טעונות רגשית או רוחנית. תנועה לא מודעת ש"מוכנה לצאת לאוויר העולם" חוזרת שוב ושוב, תנועה פחות מגובשת, פחות ברורה דורשת לעתים זמן רב יותר לפני שמקבלת צורה ברורה או חזרתיות.

 

לסיכום: המרואיינים חוו (באמצעות שיטת אוריין – המעגל הפתוח) תחושות שהם הגיעו למקום בו הם יכולים באמת לתת ביטוי לעצמם, ביטוי מלא, כנה ואמיתי, אם דרך תרגילים ואם באופן ישיר, כמו בסבב בו נשאלו מה קורה איתם. המקום שבו יכלו המרואיינים לתת ביטוי מלא להווייתם, חשף את עצמם במובן מלא ואותנטי ונתן להם כלים לעשות זאת גם בחייהם האישיים.

(עמ' 77, המשך יבוא)

לאיגרת השבועית של 2015 . 8 . 27