הצטרפו לאיגרת השבועית

החוויה אינה על הבמה או על האקרן. היא בתודעתו של הצופה. תפקיד היוצר הוא ליצור קשר עם תודעתו של כל צופה. לקשר הזה אנו קוראים אהבה.



תיאטרון החדר מברך את אבי גיבסון בר-אל,

איש תאטרון החדר וחבר ההנהלה האמנותית של החדר,

חבר טוב של כולנו ויוצר חשוב בישראל – לרגל המינוי החדש.


אנו בוטחים בגיבסון שמינוי זה יהיה שער ליצירה אמנותית שופעת,

לפיתוח תודעת תרבות פתוחה ולתיקון מצבו של האדם,

במיטב המסורת של תאטרון החדר וגופי תרבות אמנותיים בכל אתר.

כי תאטרון הוא לא רק בידור. הוא שליחות חברתית מתקנת!

באהבה,

אנשי תיאטרון החדר

 

עיתונות מדווחת:

(הארץ) אבי גיבסון בר־אל מונה למנהל האמנותי של פסטיבל עכו

גיבסון בר-אל, בן 39, בוגר לימודי משחק ובימוי בתיאטרון החדר של אמיר אוריין, נמנה עם מייסדי קבוצת התיאטרון אורתו־דה, מלמד כיום תיאטרון במסגרות חינוך שונות ומביים בתיאטראות שונים. ההצגה "אסקוריאל" שביים ב-2005 זכתה בפרסי קיפוד הזהב בקטגוריות במאי והצגת השנה. הוא כיהן כמנהל האמנותי של תיאטרון הסמטה ביפו וכבמאי בית בו בשנים 2011-2008. מלבד זאת היה אמון, יחד עם ינון צפריר, על ניהול תיאטרון הרחוב בפסטיבל עכו ב-2007 וב-2010 וכן ניהל, יחד עם ינון צפריר, את תיאטרון הרחוב בכמה מפסטיבלי הצגות הילדים בחיפה. "אני מקווה ליצור שיח אקספרימנטלי, מעז, שבודק את תהליכי היצירה לעומק ונותן ביטוי לאוכלוסייה המעורבת בעכו", אמר ל"הארץ", "השאיפה היא גם לנסות לייצר שיח שיתרחש מעבר לתקופת הפסטיבל, שיח של מחקר ולימוד בתהליכי ההכנה אליו, כדי לעודד יצירות ותהליכים ארוכי טווח".

יאיר אשכנזי, 6.7.2015 (להמשך קריאה)

 

(YNET) "ליצור ולהטיל ספק"

גיבסון בר-אל, 39, נחשב ליוצר אלטרנטיבי בועט ושנוי במחלוקת, בוגר לימודי משחק בתיאטרון החדר של אמיר אוריין, שותף יוצר בקבוצת תיאטרון אורתו-דה, לשעבר במאי בית ומנהל אמנותי בתיאטרון הסמטה ומנהל, יחד עם ינון צפריר, את אירועי החוצות בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ובפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים בחיפה. גיבסון היה בין מייסדי הטקס האלטרנטיבי ליום השואה, שנערך זו השנה ה-17 בתיאטרון תמונע ונחשב לפורץ דרך.

עם מינויו לתפקיד אמר גיבסון ל :ynet"פסטיבל עכו היה בשבילי, כבר כנער, אירוע נשגב שבו אפשר היה לראות דברים שלא נראו בשום מקום אחר. המפגש הזה עם תיאטרון אחר היה גדול מהחיים. הפעם הראשונה שהשתתפתי בפסטיבל בשנת 1997 כשחקן בהצגת הרחוב, 'המעפילים', הייתה חוויה מטורפת ולאורך השנים הייתי תחת כל מיני כובעים בעכו כך שאני מכיר את הפסטיבל מתוך עשייה".

מרב יודילוביץ', 06.07.15  (להמשך קריאה1)

 

(NRG) "אשאר נאמן לבחירותיי האמנותיות"

בסצנת התיאטרון מברכים מכל כיוון על מינויו האמיץ, ויש מי שיגיד - הצהרתי, של מי שנחשב ל"ילד הרע" של התיאטרון הישראלי. מה שבטוח, זו לא תהיה תחנתו האחרונה.
גיבסון הוא תלמידו של אמיר אוריין המעמיד את השחקן במרכז המעשה התיאטרוני. לבד מהצלחותיו על במות הפרינג' הישראלי - ביים את "אסקוריאל" עטורת הפרסים ויחד עם אמיר אוריין ביים את "נו אקזיט" לפי סארטר, ואת "היטלר" ועוד. גיבסון מילא שורה של תפקידים כמנהל אמנותי בפסטיבלים ותיאטרוני פרינג'. כיום הוא מתגורר בתל אביב, נשוי ואב לילד.

(על הצגת "המשרתים" בתאטרון החדר) דיכוי האזרח ע"י השלטון, גזענות, תרבות של פחד מביקורת חברתית, הכול נחשף בדירה תל אביבית רגילה, כשהקהל מציץ לסלון וכך עד להתרחשויות. "המשרתים" בהפקת תיאטרון אורתו-דה בניהולו האמנותי של ינון צפריר ובבימויו של אבי גיבסון בר-אל, עולה בשבוע הבא ומעוררת עניין רב הן בגלל הסגנון האמנותי הבלתי צפוי, "הקהל חש את השחקנים, הבל פה להבל פה" כך מספר לי גיבסון, והן בגלל בחירתו כמנהל האמנותי הבא של פסטיבל התיאטרון הגדול והחשוב בישראל.

עידוא דגן, 13.7.2015 (להמשך קריאה 2)

לאיגרת השבועית של 2015 . 7 . 16