הצטרפו לאיגרת השבועית

"כל מה שאני עושה היום, מתכתב בדרך זו או אחרת, עם הבסיס הרחב והמוצק שקיבלתי בתיאטרון החדר" (אלון אבוטבול, שחקן ובמאי, בוגר תיאטרון החדר)


(קטעים מעבודת המחקר של טאל לוי, אמנית מופיעה ומטפלת בתנועה, בוגרת תיאטרון החדר. טאל בוחנת את הערך התרפויטי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח", בעבודה עם אמנים מופיעים. מנחה: ד"ר אסתר הס, מכללת לסלי, נובמבר 2012)

 

"אב-טיפוס"

לפי אוריין (1998) "אב-טיפוס" הוא תבנית התנהגות שנוסתה בעבר, כאמצעי להתמודדות עם מצבי לחץ, וכיוון שנמצאה מוצלחת, היא משוחזרת לעיתים במצבים דומים, או גם כדי לקבל חיזוק חיובי מהסביבה.

היוצר מגדיר לעצמו אב-טיפוס במילת קוד אישית אחת, כמו: הילד, התוקפן, הסקסי, הרך, האינטלקטואל, הליצן ועוד. תבנית התנהגות זו היא גם כלי עזר לטיפול בקונפליקט אישי ובין-אישי, והיא מעוצבת כדגם התנהגות קבוע, או כתגובה מותנית. במהלך היצירה "אב-טיפוס" הוא נוח, קל לשימוש ופורק אנרגיה מעוכבת, ועל כן הוא משמש כאחד משלושה אמצעים לטיפול במצבי התנגדות שהם: המחשה, אב-טיפוס והיסטוריה.

מרואיין 9, א':

"מאוד אהבתי שהוא עשה את העבודה עם אב-טיפוס ואנשים אחרים אמרו לי להציג את אבות הטיפוס שהם ראו בי. זאת הייתה עבודה מצחיקה ומאוד נכונה."

 

(עמ' 59, המשך יבוא)

לאיגרת השבועית של 2014 . 10 . 15