הצטרפו לאיגרת השבועית

מתי הוא הזמן הנכון ביותר ליצירה? בהנחה שאין אנו שרויים במצב של התנגדות, עכשיו הוא הזמן.


"מונודיא 2012" - ערב מונולוגים-דיאלוגים של בוגרי תיאטרון החדר. התקיים לראשונה ביום שלישי, 28.8.2012, בשעה 20:30 על הגג של החדר ולאחר מכן בתיאטרון יפו.

בכל שבוע, אנו מביאים, קטע מתוך המופע.

 

מתנדב

כתב וביים: רן בן עזרא. משחק: אמיר גולדמן

(מתנדב בראיון קבלה לאגודה למען נזקקים. מדבר למראיין)

 

אני כבר הרבה זמן רוצה להתנדב ולתרום לחברה. אני באמת רוצה להרגיש שאני עושה משהו לטובת הכלל. כשאני רואה את כל האנשים המסכנים האלה ברחוב, אני חושב לעצמי: מה אני יכול לעשות למענם?

 

תראה, אני בדרך כלל עובר לידם ולא מתבונן, אני חושב שזה עדיף מאשר לבהות בהם ולרחם עליהם. מידי פעם כשאחד מהם במצב פיזי קשה, אני כן נכנע לרחמים שלי וזורק לו איזה שקל או שניים.

 

אני יודע שיש אנשים שתורמים בפסח מצרכים או שיש להם הוראת קבע בארגון שלכם, אבל הייתי רוצה להתנדב בעשייה פעילה יותר. אבל אם אפשר שזה לא יהיה איסוף כסף מאנשים שעומדים בתור בסופר. זה, איך לומר? חוויה קצת משפילה בעיניי.

 

בכלל, הייתי רוצה להתנדב בעשייה שהיא לא שגרתית. אולי זה נשמע מופרע, אבל פעם חלמתי שאני מוצא נגן כינור ברחוב ועוזר לו בשיווק. שכנעתי את העוברים והשבים לא רק לתרום לו כסף, אלא גם להקשיב עד הסוף למוזיקה שהוא מנגן. בסוף היום הוא הרוויח יותר מ 6000 שקל. כשהתעוררתי מהחלום החלטתי לנסות ליישם את זה במציאות. אז יש איזה נגן כינור שאני מכיר בפינת הרחוב ליד הבית שלי. עמדתי לידו וקראתי לאנשים לבוא ולתרום לו. אחרי עשר דקות הוא גירש אותי משם. זרק עליי כמה שקלים וקילל ברוסית. אולי הוא העדיף להיות עצמאי.

 

אולי התנדבות למען ניצולי שואה? אבל השאלה היא מה זה כולל. כי קשה לי להתקרב ולראות אנשים זקנים עם בעיות רפואיות. זה קצת מגעיל אותי. חוץ מזה, בשביל מה יש פיליפינים?

 

אולי יש לכם משהו עם התנדבות של חצי שעה בשבוע. להאכיל חתולי רחוב? אני אשמח.

אולי התנדבות שלא צריך לצאת מהבית? לא אכפת לי לשבת במוקד טלפוני שמציע עזרה נפשית או במרכז לסיוע מכל סוג שהוא. יש לי אמנם הרבה מאד צרות משל עצמי, אבל נראה לי שלשמוע צרות של אחרים יכול להכניס אותי קצת לפרופורציות.

למה אתה לא מגיב? אתה צריך לעודד אותי להתנדב, לא? מה אתה שותק?!

אתה יודע מה? בינינו, כבר תרמתי מספיק למדינה. בצבא. תעדכנו אותי אם יצוץ משהו מעניין. טיפול בעיוורים? נוער במצוקה? טוב?

מה אתה שותק? אתה צוחק עלי?

 

(צורח!) אתה יודע מה? שילכו לעזאזל כל המוגבלים והנכים והעיוורים והחרשים וההומלסים! פרזיטים! גנבים ושודדים ואנסים ופדופילים מתועבים! צריך לסלק אותם מהרחובות! לשים במחנות ריכוז! נמאס לי מהם. אני רוצה שקט! וניקיון! וסדר! סדר צריך להיות! סדר! תלמדו מהגרמנים: "אורדנונג מוסט זיין!

לאיגרת השבועית של 2012 . 10 . 18