הצטרפו לאיגרת השבועית

הצלחה היא לא מה שאחרים אומרים עליך, אלא היא היכולת שלך להתמיד ביצירה מתוך אמונה בצדקת הדרך.


שילה: אני חוזרת על עצמי אבל מה לעשות

"אני לא רוצה להיות בחברה של מטורפים" העירה אליס. "אבל, אין לך ברירה", אמר החתול: "כולנו מטורפים כאן. גם אני מטורף. גם את מטורפת." "איך אתה יודע שאני מטורפת?" שאלה אליס. "את חייבת להיות," אמר החתול, "אחרת לא היית מגיעה לכאן". ("אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול)

"עדיף לשלם את המחיר הכבד של מלחמה מאשר לאפשר לאיראן יכולת גרעינית צבאית. מבחינתי זה ברור כשמש" (השר לעניינים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה מר משה (בוגי) יעלון בראיון לעיתון הארץ 15.6.12)

 

יומני היקר,

מלחמה. מלחמה זה אושר. מלחמה עכשיו. מלחמה אחר כך. הקורבנות מאחורינו הקורבנות מלפנינו. מלחמה טובה ליהודים. מלחמה זו אמת. השואה. צ'מברלין צ'רצ'יל היטלר האיראנים התורכים הסינים הסונים השיעים הסורים הפליטים היהודים, וגרגמל גם. לא נרתע. בזרוע חזקה וביד נטויה. ובזרוע נטויה. אושוויץ. עדיף מלחמה עכשיו ממלחמה אחר כך. לעולם לא עוד. מות גיבורים. המוות עדיף על אשליות. טוב טילים על תל אביב מאשר איום על עצם קיומנו. מלחמה זה אושר. ויתורים הם חולשה. ויתורים זה רפש. תמיד ננצח את האויב הנבזה. מי שנגד מלחמות, שיקום. כמו ב-1939. כמו בגטו. כמו עם היטלר. כמו עם היודנראט. הקוזקים. האנטישמים. היבוסים. הערבים. הגויים. הבוגדים מוסלמים גיס חמישי רוצחים שמאלנים הזויים יפי נפש מחבלים תוקעי סכין בגב האומה תוקעי נוד טרוריסטים אנרכיסטים אליטיסטים כל העולם נגדנו נגדנו נגדנו הצרים עלינו לכלותינו. אין עם מי לדבר. כולם כולל כולם. אין על מה לדבר. לא ניתן לעמלק לאובמבה להמן הרשע להיטלר ולתקשורת לנהל את חיינו. לא ניתן לתל אביבים רכרוכיים לנטרל ולשתק את עצמנו לדעת. מלחמה זה אושר. אנחנו נראה לכולם מה זו מלחמה טובה. מלחמה זה אושר. החרב על הצוואר. שליפת החרב. היד הגרומה הלופתת את הצוואר הרך. היד הגודעת וזלזל קטן נפל. לא נרשה לעלילות דם של שמאל קיצוני וזניח לקבוע את יומן חיינו. פצצות. מטוסי קרב. חיילים. הלם קרב. קצינים במדים. כומתה גדולה. שכול וזיכרון. שכול ושבר. תוכניות מגירה נשלפות. ביצועים. טילים. פגזים. יכולות. הפור נפל. אנחנו חייבים לחיות על חרבנו. עם קטן מוקף אויבים. אין ברירה. גבורה. ההרתעה הטובה ביותר היא ההתקפה. עם ישראל חי. עם חזק. עם לוחם. ניצחוננו באחדותנו. מלחמה זה העיקר. מוטלת עלינו החובה. לילדינו. לעתידנו. ליתומינו. לעקור מהשורש את האויב המר. לעקור מהתודעה. האויבים ישלמו בדמים על כל מה שהם חושבים. מלחמה זה אושר. בית המקדש יבנה במהרה. ותבוא גאולה לישראל. אמן. מלחמה יפה. לא רצינו במלחמה אך יכולנו לה. מלחמה זו האופציה המועדפת. ניצחון הטובים על הרעים. הילת המנצחים. צל"ש לגיבורים. החרב מוטלת על גרוננו. ואנו אומרים לעולם לא עוד. צאן לטבח. הרכבות. האנטישמים. הפולנים. האויבים מבית. האויבים מבחוץ. האנטישמיות חובקת עולם. הסיירות. חילות השדה. פיקוד העורף. הזקנים. התינוקות. המקלטים. הפליטים. ההצלה. ההפוגה. הזיעה. חיוך הניצחון. האלבומים. פינתה של אימא. הדמעה החונקת את הגרון. ההצדעה. האזעקה. האלונקה. שירת ההמנון. המסדר יעבור. העין הבורקת. הדגל. השיר הנוגה. השכול. המדורה. הלפידים. העשן המיתמר. השמיים האדומים. הדם. הנשימה הכבדה. הנשימה האחרונה. העיניים הכבות אט אט. השקט. מותנו לא יהיה לשווא. השקט. מלחמה. מלחמה טובה טובה. מלחמה זה אושר. אדוני אלוהינו אדוני אחד. חרחור אחרון. וחושך על פני תהום.

ומתי כבר נתקוף את אירן ?

(שילה)

-------------- -------------- --------------

נפיץ

במסגרת הכנס "תיאטרון כתיקון עולם", שהתקיים בשבוע שעבר בבית מזי"א בירושלים, הציגה נעמי יואלי את "נפיץ". קטע מהאירוע כפי שהתקיים בשעתו בפסטיבל עכו.






















-------------- -------------- --------------

סיכות

"ברצוני לאמץ את כולכם אל לבי ולומר לכם

כי הדבר אשר הכתיב את בואי למקום זה,

הוא הרגש הטהור והאציל של בן גזע נבחר,

אל בני גזע נבחר".

(היטלר במחזה "היטלר")

--------------

"ניתן לך הזדמנות להתבטא, דוקטור.

אתה יכול להיות שקט. פשוט לא הייתי רוצה

להוריד את המחסום מהפה שלך"

(פאולינה במחזה "העלמה והמוות")

--------------

"אני אדם אופטימי,

לכן אני יכול לחייב את עצמי ליצירות פסימיות"

(א.)

--------------

קטן זה יפה.

אינטימי זה נכון.

(אינטימיזציה של האירוע האמנותי)

-------------- -------------- --------------

הטלוויזיה החברתית

סרטונים ומבזקים   

(אהוד שם טוב, 052.5433100)

-------------- -------------- --------------

הירקון 70

מהדורת חדשות שבועית

(הירקון 70)

לאיגרת השבועית של 2012 . 6 . 21