הצטרפו לאיגרת השבועית

החוויה אינה על הבמה או על האקרן. היא בתודעתו של הצופה. תפקיד היוצר הוא ליצור קשר עם תודעתו של כל צופה. לקשר הזה אנו קוראים אהבה.


בֵּן אָדָם פָּארָאדוֹקְסָלִי.

דִּבּוּר וְהִפּוּכוֹ.

 

קַלִּים כְּנוֹצָה.

כְּבֵדִים בְּטוּחִים.

 

שִׁיחַ פִּתּוּי

וְהִפּוּכוֹ

הַצַּד הַשֵּׁנִי שֶׁל הַפִּתּוּי:

"שֶׁלֹּא תְּדַבְּרִי עִם הַמַּרְקִיזָה!"

גּוֹזֵר דֶּה וָאלְמוֹנְט לְמָרְטִין הַקְּטַנָּה

"סַפְּרִי לָהּ מַהֵר!" הוּא אוֹמֵר.

וּמַרְטִין הַקְּטַנָּה מִלְמְלָה:

"הוֹ מָה יָפָה הִיא שִׂמְלַת הַמַּרְקִיזָה!"

וְעֵינֶיהָ הֵאִירוּ כָּל-כָּךְ.

אָמַר דֶּה וָאלְמוֹנְט

"סַפְּרִי לָהּ, מַהֵר!"

"אֲבָל, הֵן אָמַרְתָּ שֶׁלּא אֲדַבֵּר..."

"אָדָם חָפְשִׁי אַתְּ, מָרְטִין הַקְּטַנָּה,

כֵּיצַד זֶה אֹמַר לָךְ עִם מִי לְדַבֵּר?"

מָרְטִין הַקְּטַנָּה נוֹתְרָה מְשֻׁתֶּקֶת

לִטְּפָה אֶת נָפְשָׁה בְּכַפָּהּ,

עָצְמָה אֶת עֵינֶיהָ הוֹגָה.

כְּשֶׁהַנַּיָּד שֶׁלָּהּ נָדַם וְהִשְׁחִיר

סִפְרָהּ לְעַצְמָהּ מַעֲשִׂיָּה.

 

(* הרוזן דה ולמונט. תחילה דמות ברומן המכתבים מאת שודרלו דה לאקלו: "יחסים מסוכנים". אח"כ במחזה של כריסטופר המפטון ובסרט משנת 1988 בבימויו של סטיבן פרירס)

לאיגרת השבועית של 2012 . 1 . 12