הצטרפו לאיגרת השבועית

מתח קל? קחו נשימת אנחה גדולה וטובה וסיימו באנחה קורעת לב. עדיין יש מתח? קחו שוב נשימה אנחה. זה עובד!


(קטע מעבודת המחקר של טאל לוי, הבוחנת את הערך הטיפולי המוסף ב"שיטת אוריין - המעגל הפתוח" בעבודה עם יוצרים מופיעים. מכללת לסלי, נובמבר 2012)

(משך קריאה משוער: 1:30 דקות)

 

שינוי (המשך)

...מאחר שיש רשות לחופש ויש חופש פנימי, שמביאים לקבלת העצמי ולביטוי עצמי ואותנטי, ניתן לומר שחל שינוי. אוריין (1998), מתייחס למרכיב של השינוי באדם היוצר, ועקב כך גם בפעולה הבימתית ובאירוע האמנותי כולו – כחלק ממטרת השיטה. מרואיינים סיפרו על חוויות כאלה של שינוי שחשו כתוצאה מהתנסות בשיטה.

 

מרואיינת 6, ב', מספרת על חווייתה האישית לגבי השוני בתפיסתה את עצמה:

"התקופה הזאת הייתה תקופה מאוד משמעותית בחיי, התחלתי תהליך של שינוי ושל גילוי באותם שנים והמפגש עם השיטה ועם אמיר עזר לי להגדיר את הייעוד שלי ולטפל בטראומות עבר. היום אני חושבת שאני לא אדם שמן ולמדתי לזהות את היופי והאסתטיקה, אם את מקבלת את עצמך כמו שאת, העולם גם יקבל אותך באופן כזה."

 

ובנוגע למה שהיא רואה אצל אנשים הלומדים אצלה את השיטה, מתארת מרואיינת 6:

"אני רואה שאנשים מתחילים להרגיש טוב יותר, החיים שלהם טובים יותר, כי הם מתמודדים, הם נותנים ביטוי, הם לא דוחקים. הם מתבוננים בעולם הפנימי שלהם, הם מתבוננים בעולם הקשרים החברתיים שלהם, עם ההורים, עם בני/בנות הזוג, היחס שלהם לשלטון. פתאום האדם הופך להיות מעורב בקיום שלו, מתוך ידיעה שהוא יכול להשפיע."

(עמ' 79)

לאיגרת השבועית של 2015 . 10 . 15