הצטרפו לאיגרת השבועית

"שיטת אוריין מפיחה רוח חדשה במושגי התיאטרון!" (דוד מעיין, במאי)


מכירים את התחושה הדבילית הזאת של לפתוח את האייקון של גוגל, ואז פשוט לשבת כמה שניות ולבהות במסך פתיחה של גוגל. לא פתחתי אותו בגלל סיבה מסוימת, אין לי באמת מה לחפש. רק לשבת שם, לבהות במסך הזה ולדעת שהכול פתוח, מכאן אני יכול ללכת לכל מקום שאני רוצה. הריק הזה שלפני גן-עדן וגיהינום. רק אות אחת, אות אחת שאני אקליד ויופיעו לפני אינספור אפשרויות.

 

אני מתפלא שעוד לא הומצאה מדיטציית גוגל. אני מתאר לעצמי שזה יקרה בקרוב, ואז זה יהיה סוחף, יהיו סדנאות, ריטריטים, אחד-על-אחד, קואוצ'ים, יו ניים איט. ובעצם למה לא? שהרי גוגל מייצג בצורה נפלאה ומדויקת את המיינד. כמו שאדם יושב למדיטציה ומתבונן באין מחשבה, בריק. ואז מחשבה מגיעה ולוקחת אותו למחוזות רחוקים, ואז הוא שוב מודע לשקט, לריק. מסך הפתיחה של גוגל הוא הריק הזה שבמיינד, השקט, הרגע שלפני ואחרי, המקום שאליו תמיד חוזרים. אני לחלוטין רואה אנשים יושבים מול מסך הפתיחה של גוגל למדיטציה עמוקה על הריק ועל אינסוף האפשרויות הלא ממומשות וכו'.

 

זה לא קרה עד היום רק בגלל כל מיני התניות שמחשב ומדיטציה לא הולכים ביחד. מדיטציה צריך לעשות בטבע, עם ציוץ הציפורים, קשת בענן, בריזה קלה אך לא חזקה מדי, נוף נעים ואולי גם קצת מוסיקה מרגיעה ברקע. כשההתניות האלה יחלפו להם מדיטציית גוגל תהפוך להיות מאוד פופולארית. בעצם למה לא? אדם היום חושב בצורת גוגל. כל מחשבה שמגיעה לראשו מיד מתגלגלת להקלדה בגוגל ומעיפה אותו לאתר זה או אחר, יותר ויותר אנשים לא יכולים להתבונן במיינד שלהם ככה סתם. הצורה המחשבתית הופכת להיות גוגלית טוטאלית ולכן רק מתבקש שהמדיטציה גם היא תהיה גוגלית.

 

יכול להיות שזה ייעשה בעיניים פקוחות לרווחה, או אולי לסירוגין, אולי יקראו לזה זן-גוגל כחלק מתורת הגוגליזם. וכמובן שבשלב מאוחר יותר גם יצאו כתבים (scriputures) כתבי-גוגליזם. לאחר שנים של מדיטציה גוגלית חכמי הגוגליזם יפרסמו ספרים קדושים בהם הם אומרים שגם הגוגל הוא רק אשליה, תופעה חולפת. כן, כן, גם הגוגל הוא רק עוד תופעה משתנה וחולפת בתוך האני הנצחי. אני חושב שדת הגוגל תהיה פחות ריטואלית משאר הדתות, יותר ממוקדת סדנאות וטכניקות ברוח התקופה. אני בהחלט רואה קבוצה של ארבעים, חמישים אנשי היי-טק נפגשים לסדנת זן-גוגל. יושבים במעגל איש-איש ולפטופו. כמה מילות פתיחה של הזן-גוגל מאסטר ואז כולם נכנסים למסך הפתיחה של גוגל ותרגול המדיטציה מתחיל. יכול להיות שהמורה יעבור בין התלמידים עם מקל לפי מסורות הזן השונות וייתן מכה קלה על ראשו של כל מי שהתפתה להקליד אותיות במסך הפתיחה או אפילו לגלוש לאתרים אחרים. האמת שעניין טפיחות הראש הוא קצת פרימיטיבי ולא הכרחי, שכן הגוגל נותן השתקפות מלאה של המיינד והראש האנושי. לכן, אין צורך במגע עם ראש האדם, לחיצה עדינה על עכבר המשתמש תחזיר אותו לגוגל ותיתן אותה השפעה בדיוק של המכה הקלאסית על הראש.

וייצאו ספרים...

איש בחולצה לבנה על הכריכה "How to transform the mind through google"

הודי יושב עם לפטופ על גדות הגנגס בהודו "Google meditation-the way to self realization"

בריטית עם משקפיים "Don't press the button - zen-google"

ואיך לא: "The complete manual- how to practice google meditation"

 

"או קיי, אז כולם מתבקשים להיכנס לעמוד החיפוש של גוגל, לקחת בעדינות את היד בחזרה אליכם ולהתבונן בעמוד ללא כל תנועה. במידה ונלחצה אות או נדדתם לאתר זה או אחר, לא נורא. לאט, ללא שפיטה עצמית, תחזרו לגוגל ותתחילו שוב. למתקדמים מביניכם - אפשר לנסות ולשלב יד ימין על העכבר ללא כל תנועה או לחיצה. המודעות כולה הולכת למסך הפתיחה הריק של גוגל... לשקט שלפני האתרים השונים... לריק..."

לאיגרת השבועית של 2012 . 1 . 19